Zwroty i wymiany
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec klientów na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.
Klient po wykryciu wady ma prawo:
a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna;
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
Sprzedawca (sklep bemeks.pl) odpowie w przeciągu 14 dni.
Klient zobowiązany jest dostarczyć rzecz wadliwą na koszt sprzedawcy na adres: Firma Handlowa Bemeks Krzysztof Bemowski,90-216 Łódź,ul. Rewolucji 1905 roku 59.
Koszty wymiany ponosi sprzedawca. Wtedy klient zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy.
Uprawnienie Klienta jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy określony przez nas lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się przed upływem dwóch lat od momentu wydania klientowi rzeczy. Sprzedawca odpowiada wtedy z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
Odpowiedzialność za wady prawne jest taka sama, a czas na zgłoszenie biegnie od momenty dowiedzenia się o wadzie, a okresy przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.